Cape Hillsborough/Eungella NP - Reisverslag uit Eungella, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Cape Hillsborough/Eungella NP - Reisverslag uit Eungella, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Cape Hillsborough/Eungella NP

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

07 Augustus 2014 | Australië, Eungella

Vanochtend dus vroeg uit de veren, om iets voor 6.00 uur ging de wekker. Lijkt ’s avonds toch altijd een leuker plan dan ’s ochtends vroeg..;-) Snel in de kleren en het strand op. We dachten dat we de enigen/eersten waren van de hele camping....staat er al minstens 25 man gewapend met camera’s op het strand! Maar inderdaad, er liepen een stuk of 15 kangoeroes/wallabies op het strand. Opeens beginnen ze allemaal naar 1 plek te huppen, blijkt dat een kerel (die vlak achter ons aan vanaf de camping was gelopen) voer op hoopjes te hebben gelegd waar ze massaal op af komen. Je vraagt je wel even af hoe ‘natuurlijk’ het dan nog is dat die kudde op het strand gaat zitten. Neemt niet weg dat het wel een heel leuk gezicht was en wat mooie plaatjes heeft opgeleverd! En eerlijk is eerlijk, een aantal van de kangoeroes stond inderdaad met de poten in het water van het zonnetje te genieten...Daarna lekker even ontbeten en rond 9 uur vertrokken we van de camping. Kort tochtje vandaag, maar een kilometer of 100, naar Eungella NP. Er is daar een camping waar ik bij een of ander blog foto’s en 'n verslag van had gezien…Onwaarschijnlijk mooie camping (Explorers Haven) met een waanzinnig uitzicht over de Pioneer Valley. En soms worden mooie dingen werkelijkheid: wij staan (nou ja, ik líg hier op ons bed in de camper) op juist dat ene prachtige plekje met dat geweldige uitzicht te typen! De camping is absoluut niet luxe, eerder een soort boerengezelligheid zeg maar, maar ontzettend gemoedelijk en de plek is onbetaalbaar. We waren er al vroeg, dus vanmiddag gelijk maar even opzoek naar een highlight hier in dit Nationale Park: ergens hier zwemmen vogelbekdieren! Het kostte wel even wat geduld-maar we hebben er een gezien! Wat een geinig beestje, vrij klein, maar prima te zien-hij zwom recht onder de brug door waar wij op stonden! De kids hebben hier een poos gespeeld met twee Australische meisjes uit een andere camper, buttermilk pancakes gegeten en buiten van het uitzicht genoten. Het koelt hier wel enorm af, dus rond 19.30 uur lekker warm binnen een potje Yathzee gedaan, de kids nog even voorgelezen uit “Snuf en de verborgen schat”..en zij slapen nu als marmotten! Wij gaan ook zo plat-het was al vroeg dag vanochtend. Morgen op ons gemakje richting Airlie Beach, dit weekend zijn we bij de Whitsundays. Trusten voor nu!