Airlie Beach/Whitsundays..we komen eraan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Airlie Beach/Whitsundays..we komen eraan! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Airlie Beach/Whitsundays..we komen eraan!

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

08 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

Heerlijk geslapen op ‘onze berg’ in Eungella-en helemaal niet zo koud gehad als we verwacht hadden, dat viel echt mee. Het was ’s ochtends nogal bewolkt maar gelukkig geen regen! Vrij snel na het ontbijt (we eten vooral veel toast als we stroom hebben) zijn we vertrokken, maar voordat we aan de rit naar Airlie Beach begonnen zijn we eerst nog even terug gegaan naar het plekje bij Broke River waar de platypussen zwemmen. We waren de allereersten op die plek en dat wiepr z’n vruchten af: binnen een minuut zagen we er al eentje zwemmen, heel dichtbij, heel actief. Melle kon nu ook een goeie foto maken en was helemaal blij! Het zijn ook echt geinige beestjes, leuk om een poosje naar te kijken. Toen we terugliepen naar Apollo besloten we ook nog even snel onder de brug te kijken..zat er daar ook nog eentje! En als kers op de taart zagen we zelfs nog een derde. Vanaf daar vrij vlotjes naar Airlie Beach gereden, NavNav heeft ons maar 1 keer helemaal verkeerd gestuurd richting een onverharde weg. Rond een uurtje of twee aangekomen op onze camping (Airlie Cove, Big4) waar we blijven tot maandag. Morgen eerst een dagje niks, dorpje bekijken, lekker zwemmen, strandjes op, en dan zondag een boot/snorkeltour doen over de Whitsundays. Het weer is inmiddels helemaal opgeklaard en de camping lijkt prima; de kids hebben al even lekker gezwommen terwijl Gert en ik als vetvlekken in de zonnestoelen lagen te dutten..Vanavond maar weer zelf gekookt (aardappels met boontjes en saucijs..we bijven wel echte Hollanders zeg) en met de jongens mog even een paar potjes Mario `kart op de Nintendo’s gedaan. Nu nog even een wijntje en dan lekker slapen. Het valt ons op dat wij hier vroeger gaan slapen dan ooit (soms gaan we om 21.45 uur al tanden poetsen) maar dan zijn we alsnog de laatsten van de camping..iedereen ligt hier blijkbaar om 20.30 uur al op 1 oor!