Kuranda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Kuranda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Kuranda

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

19 Augustus 2014 | Australië, Kuranda

De laatste echte camperdag...wat zullen we onze Apollo gaan missen! Niet dat we er nu niet naar uitkijken om weer in onze eigen bedden te slapen hoor, en weer lekker thuis te zijn bij alle beesten..maar op dit moment zijn we nog een beetje in de ontkennende fase. Inmiddels zitten we hier op onze allerlaatste camping (Kuranda Rainforest Resort) met links en rechts al ingepakte en uitgezochte spullen om ons heen. Morgen nog een klein uurtje rijden naar Cairns, daar dumpen we onze bagage vast in het hotel, dan Apollo inleveren en nog even de stad in. Vandaag wel een prima dagje gehad! Vannacht eerst nog een poos wakker gelegen omdat een of ander knaagdier het had voorzien op de plastic container met etenswaren van onze muzikale buurtjes…Vanochtend rond 9.30 uur nog even een laatste keer op het strand geweest en vertrokken. We konden bij Daintree zo het pontje oprijden en hebben in Mossman (ook voor de laatste keer..:-() bij Woolworth wat inkopen gedaan voor vanavond, morgen en de terugreis. Rond 13.3o uur waren we bij de camping, beetje verlopen toestand hier met veel vaste bewoners, maar de omgeving is prachtig! Enige nadeel zijn de hoogpotige gilvogels..niet normaal hoe die beesten krijsen..ik probeerde vanavond het geluid op te nemen op m’n telefoon..hoor ik het opeens vlak achter me-staat die krijser gewoon naast de deur van de camper. Op dit moment gillen ze het werkelijk uit samen..ik word er helemaal giechelig van maar Melle kon er net bijna niet van in slaap komen.

Enniwee, vanmiddag vlak na aankomst via het walking track naar Kuranda gelopen-een stukje van de tocht gaat dan over de spoorbaan van het stoomtreintje..je krijgt 2400 dollar boete als je gesnapt wordt terwijl je over de rails loopt! Binnen 10 minuten in het dorpje, heel veel marktjes met heel erg veel zooi en souvernirs en veel made in china troep. Van de vorige keer hadden we nog in onze herinnering dat het vooral veel Australische/Aboriginal spullen waren-maar nu verkopen ze daar echt alles aan meuk. Toch maar wat kleine dingetjes gescoord en toen terug over de spoorbaan..Zien we vlak bij de camping, of eigenlijk op de camping, in de struiken een heel apart beest..Ratachtig kopje, ongeveer zo groot als een dikke kat..en hij sprong als een kangoeroe! Ook niet echt heel schuw trouwens. Opgezocht op onze dierenkaart..we denken dat het de Musky Rat Kangaroo was, de kleinste kangoeroesoort die er bestaat. Als we ooit weer wifi hebben (we zijn al een dag of 5 niet meer telefonisch bereikbaar, laat staan internetverbinding) ga ik de foto’s wel eens vergelijken..Eenmaal weer op de camping hebben de kids nog even gezwommen en heeft Gert voor Melle en mij kangaroosteak gemaakt..lekkerrr! Een poosje later, ook alweer voor de laatste keer, onze eenpans aardappel/boontjes en kipmaaltijd (de kids eten dat echt geweldig goed!) Het wordt bijna voorspelbaar, want inderdaad, na een paar potjes kwartet de kinderen afgevoerd naar hun bed en nog wat puingeruimd in de camper. Nu nog even een wijntje, en dan lekker slapen. We zijn al laat voor ons doen want het is al bijna 22.00 uur! We zijn de rebellen van deze camping zeg! ;-) Morgen alles inpakken, Apollo oppoetsen en afscheid van hem nemen..en dan naar het hotel voor onze allerlaatste nacht Down Under..Trusten!

• 20 Augustus 2014 - 08:02

Rita En Martin:

Jeetje jullie reis zit er al weer bijna op. Wat gaat dat snel zeg! Maar gedurende jullie reis begint die van ons langzaam vorm aan te nemen. Undara stond niet op ons lijstje maar door jullie enthousiasme... je snapt het al ;-) Ik wens jullie een hele goede reis naar huis!

• 20 Augustus 2014 - 08:17

Eline:

Hè Familie Vasse,

Tijd (5 dagen) wifiloos geweest. Kijk nu op jullie reisverslag, klinkt allemaal erg leuk! Snel live bijpraten, goede terugreis.

Gr. Eline en Fam. Natuurlijk!