Via Emerald Beach richting de Goldcoast.. - Reisverslag uit Hastings Point, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Via Emerald Beach richting de Goldcoast.. - Reisverslag uit Hastings Point, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Via Emerald Beach richting de Goldcoast..

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

31 Juli 2014 | Australië, Hastings Point

Twee rijdagen om kilometers te maken richting het Noorden. Op woensdag in mooi helder en zonnig weer een etappe gereden naar Emerald Beach, onderweg alleen een kleine omweg gemaakt voor het Koala Hospital in Port Macquarie. Wat een leuk stadje en wat een simpele maar leuke koala opvang! Er zitten een zooitje zieke koalas maar ook een aantal weesjes aan te sterken, die daarna, als het mogelijk is, weer terug gaan in de natuur. Melle en Imke waren door het dolle heen, want het waren hun allereerste levensechte koala’s! Voor Gert ook trouwens, maar die was iets minder door het dolle ;-) Op het laatste stukje trip vlak voor de eindbestemming maakte Gert nog een kleine inschattingsfout met betrekking tot de breedte van een bruggetje en de breedte van een naderende truck..gevolg..Klein beetje schade aan de zijkant van de cabine van onze Apollo. Knap hoor ;-) Direct even gebeld met het verhuurbedrijf; geen probleem, goed verzekerd, wel even afplakken met Ducktape! Prima plekje op een camping aan het strand, in het donker even het strand verkend en daarna lekker spaghetti gegeten in onze camper! De volgende ochtend wakker geworden door een enorm lachconcert van een hele kudde kookaburra’s…In het begin waren we nog erg van ze gecharmeerd, maar als ze dit geintje blijven uithalen om 6.30 uur in de ochtend ben ik bang dat we ze net zo graag willen omleggen als de haan die ons thuis in Harderwijk al wekenlang teistert met zijn gekukel ..;-) Donderdag weer een flink eind gereden, eerst naar Byron Bay- Heerlijk op het strand gewandeld, Captain Cook Lookout beklommen (prachtig!) en daarna nog ‘even’ met Apollo het smalle weggetje naar het lighthouse hgenomen. Gert had het zweet op z’n rug staan van ellende (was nogal krap en niet echt gemaakt voor zo’n groot gevaarte als dat van ons, plus hij had het gevalletje schade nog niet helemaal uit z’n systeem..) maar we zijn er toch gekomen!! Wel de moeite waard hoor, prachtige vuurtoren, schitterende kustlijn! Vanaf daar immer gerade aus naar een camping in Hastings Point. Ons eerste plan om een dag in Brisbane rond te kijken hebben we ingeruild voor wat reservetijd extra in de laatste week, dus morgen nog een extra dagje crossen...nu eerst maar eens richting wat warmer weer in het Noorden! Prima camping in Hastings Point..wasjes gedraaid, ’s avonds lekker wat spelletjes gedaan met de kids..Onderweg waren we langs allemaal suikerrietvelden (sugarcane) gekomen die na de oogst in de fik worden gezet..Gert werd wat kucherig en denkt dat ie allergisch is voor die rook..Laten we hopen van niet want we zijn nog niet eens in het hart van sugarcanecountry..we zullen zien! Trusten maar weer..morgen richting Beerwah!