Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

09 Augustus 2014 | Australië, Airlie Beach

Tsjonge wat een regen vannacht! Desondanks heerlijk geslapen, we hoeven vandaag helemaal niks en dat is ook wel eens lekker! Pas om een uur of tien zijn we gaan ontbijten, en rond het middaguur naar Airlie Beach gereden, centrum is hier ongeveer 5 minuutjes rijden vandaan…Al snel een mooi een plekje gevonden voor Apollo en toen lekker over het marktje gestruind en het dorpje bekeken. Klein, vriendelijk, toeristisch..helemaal ingesteld op toeristen die het rif/de Whitsundays gaan bekijken. Ook zo iets geks hier: op de vreemdste plaatsen kan je een ritje maken op een kameel! Ook hier op het strand van Airlie Beach, mag je voor 25 dollar heen en weer over het strand in een groep van 4 kamelen. Huh?? Wel tof is dat bijna elke zichzelfrespecterende toeristenplaats aan de kust z’n eigen city-lagoon heeft aangelegd, Airlie Beach dus ook. Rond een uur of 1 zijn we even teruggelopen naar de camper, hebben onze zwemspullen gepakt en zijn heerlijk aan de lagoon gaan zitten..Schitterend aangelegd, met zand en gras en prachtig zwemwater..compleet met lifeguard die toezicht houdt. Net achter het lagoon ligt de baai met alle zeilschepen..onwaarschijnlijk idyllisch hoor. Melle en Imke hebben een poos gezwommen (wij niet..veeeel te koud ;-) terwijl wij lekker lagen te zonnen, we hebben gepicknicked met MacDonalds, en zijn pas rond een uur of vier weer richting de camper gegaan. Nog even twee petjes gescoord voor de jongens want we gaan morgen op dagtocht naar de Whitsundays! Vanavond voor de tweede keer vandaag burgers gegeten (we wilden naar een leuk restaurantje maar dat zat vol) bij de Hungry Jacks (Aussie variant van Burger King) en nu gaan wij ook zo slapen..morgen worden we om 7.00 uur bij de poort van het park opgepikt voor de boottocht…We hebben er zin in en hopen op mooi weer!!

• 09 Augustus 2014 - 15:28

Rita En Martin:

Heel leuk dit allemaal te lezen, we zouden er haast jaloers worden ;-)
    We zijn ook heel benieuwd straks naar Cairns en omgeving dus we houden jullie site in de gaten (aanmelding voor de nieuwsbrief is gebeurd :D )
    Wij wensen jullie nog heel veel vakantieplezier en veel mooie dingen toe!

• 12 Augustus 2014 - 20:14

Elke:

Eindelijk weer eens wifi op de camping in frankrijk. Na ruim een week geen verbinding kan ik nu de verslagen lezen! Heerlijk. Veel plezier nog. Groeten uit frankrijk