De heenreis.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu De heenreis.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

De heenreis..

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

24 Juli 2014 | Australië, Sydney

Na maanden van voorpret en voorbereiding bracht Robbert-Jan ons, met onze bescheiden hoeveelheid bagage (we naderden de 80 kg ;-)) maandagmiddag naar Schiphol. Het enige dat de pret op dat moment natuurlijk flink temperde was de vliegramp met de MH17 die net vier dagen eerder gebeurd was. De stemming op Schiphol was ook duidelijk anders dan anders. Net als de rest van Nederland waren wij vol ongeloof en emoties mbt tot alles wat er gebeurd was in de Oekraïne. Het inpakken van de koffers, het inchecken op Schiphol én het met z'n viertjes aan boord gaan van een vliegtuig met een reis van 28 uur in het verschiet voelde soms raar-bedenkend dat er zoveel mensen/gezinnen waren die slechts een paar dagen eerder precies hetzelfde hadden gedaan, maar voor wie het zo bizar is afgelopen...Ik moet wel zeggen dat we er geen van allen 'last' van hadden tijdens het vliegen, we hebben de reis prima doorstaan. Het eerste stukje was een eitje-met British Airways naar Londen, daar even met de shuttlebus naar een andere terminal (we hadden trouwens een soort BN'er aan boord van het vliegtuig en de shuttlebus van wie de naam niet konden bedenken...een andere Nederlander wist ons te vertellen dat het Annemieke Verdoor. Was, zuster uit Medisch Centrum West. Melle had trouwens op Schiphol Johnny de Mol al gespot, ja, je ziet echt heel wat wild op weg naar Australië ;-). Op Heathrow werd Melle gefouilleerd (hij was apetrots) en moest ik in zo'n bodyscanner! Sensatie genoeg, en nog gratis ook...Vlucht nummer 2 met de airbus A380-800 van Qantas naar Dubai begon lekker: piloot taxied naar startbaan...wij zitten gefascineerd mee te kijken via de staartcamera...zegt die lolbroek:we gaan weer terug naar de gate want we hebben problemen met 1 van de motoren! Vliegtuig weer richting gate, gooit af en toe wat power op de motor..maar voodat we weer werden aangekoppeld aan de slurf vond de captain dat we het wel konden gaan proberen om Dubai te gaan halen zo. Okeeee..Maar goed, we hebben het gered tot Dubai! Mooi vliegveld (luxe hoor!) en na ruim twee uur weer opnieuw in n A380-800, maar nu van Emirates. Wat een verschil! Melle en Imke werden enorm in de watten gelegd, kregen allebei een eigen deken met knuffelbeest en een toilettas met allerlei goodies. Super entertainment aan boord ook, Nederlandse films, spelletjes...de ninentendo's zijn de hele reis niet uit de tas geweest! Bij vertrek van de luchthavem trouwens okm de Burj Arab en een palmeiland gezien..waanzinnig! Veertien uur later landden we op Kingsford Smith...en na een pittig wachtrijtje bij de douane (ongeveer 400 Koreanen vóór ons) liepen we rond 8 uur de frisse buitenlucht van Sydney in-en zagen daar tot onze verrassing Tamaar en Ralf staan! Daar hadden we totaal niet op gerekend:zo lief dat ze al die moeite hebben genomen om ons daar op te wachten! Inmiddels is het trouwens donderdagavond 23 uur en ik ga stoppen voor nu want morgenvroeg gaat de wekker: op aanraden van de camperverhuurmeneer moeten we rond 9 uur ons bakbeest komen ophalen...De planning is dat we ergens in de middag aankomen in de Blue Mountains (Katoomba). Als het goed is is daar Wifi en schrijf ik nog wel even verder over afgelopen 1,5 dag in Sydney..trusten voor nu!

• 24 Juli 2014 - 16:07

Liemptjes:

Jippie, het eerste verslag, daar heb ik naar uitgekeken. Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Zeker na zo'n bericht over een motor die niet goed werkt. Ik denk dat ik was uitgestapt. Hier bezig met inpakken. Zaterdag op vakantie. Veel plezier daar! En we blijven meelezen.
    Liefs uit Harderwijk,
    Elke

• 30 Juli 2014 - 23:44

Gert/Erna&kids Vasse:

Hoi Elk, ik heb dikke ruzie met de app hiervan...we hebben vaak geen wifi maar dan kan je wel offline verslagen maken en later toevoegen..alleen kan je offline geen locatie kiezen.en als je wel weer wifi hebt kan je geen locatie meer kiezen en je verslagen dus niet uploaden!Ik zit me dus suf te typen voor niks ;-) Ik ga van de week als we weer tijd en wifi hebben wel ff een updatet doen. Het gaat nu in elk geval superrrr! Jullie ook een hele fijne vakantie, doe kalm an!xxx