Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

25 Juli 2014 | Australië, Sydney

Woensdagochtend arriveerden we dus in Sydney op de luchthaven. Hoewel de paspoortcontrole enorm lang duurde viel het ons mee (of eigenlijk zelfs een beetje tegen ;-)) hoe simpel we door de douane kwamen..Hadden ons al helemaal ingesteld op Border Security taferelen die we op TV wel eens zien..maar voor we het wisten stonden we buiten met alle bagage! Tamara en Ralf hadden al twee uur verdekt opgesteld gestaan om ons te verrassen maar omdat het zo lang duurde waren ze net tevoorschijn gekomen. Echt superleuk om ze daar te zien! En zo lief dat ze de moeite hadden genomen om ons op te halen! Binnen no time zaten we in de taxi richting het hotel, met Tamaar afgesproken dat we hen om 13.00 uur zouden ontmoeten in ons hotel-konden we eerst even douchen en bijslapen. Hotel Pensione (George street, hartstikke in het centrum) was goed maar eenvoudig-heerlijke bedden! Allemaal een uurtje of drie geslapen en toen de stad in met Ralf en Tamaar. Wat gegeten/gedronken in Darling Harbour (Melle heeft meteen 56 foto's gemaakt van 1 opdringerige Ibis) en daarna met een ferry onder de Harbour Bridge en langs het Opera House. Prachtig weer erbij ook! Aansluitend lekker gewandeld door de Botanische tuinen (kunnen alvast de Sulphur-crested cockatoo - witte kaketoe met gele pieken op z'n kop, die vogel van Dame Edna) van ons Spot-lijstje afvinken! Wat gedronken in het Queen Victoria Building - waren Gert en ik 14 jaar eerder ook al eens geweest, en nu opnieuw onder de indruk van het mooie gebouw en de prachtige klok. We voelden de jetlag inmiddels al wel een tikkeltje, dus redelijk op tijd een gezellig restaurantje opgezocht en daar prima gegeten met z'n zessen! In het hotel afscheid genomen van Tamaar en Ralf, zondagavond zien we hen weer in Singleton, waar ze tijdelijk wonen en werken..Heerlijk geslapen! Donderdag vrij kort samen te vatten: eerst lekker ontbeten bij de Dela France (ja echt Delà) om de hoek en daarna de hele dag getoerd met de Sydney Explorer Hop On Hop Off. Echt een aanrader-je ziet de hele stad en stapt uit bij de dingen die je echt wil bekijken. Poosje rondgelopen op Bondi Beach..Gert deelt nu mijn mening dat het eigenlijk raar is dat dit zo'n beroemd strand is..vrij klein en behalve de mooie kustlijn en de spectaculaire golven zijn er veel mooiere stranden in de omgeving! Wel super om er even te zijn-kids klooiden bij het water, surfers aan het stunten..en we kunnen een Australische TV persoonlijkheid van ons Spot-lijstje schrappen: die ene knakker van Bondi Rescue met dat lange gezicht en die bonkige neus zat op de lifesavers post! 's Middags nog even een keer extra Botanische Tuinen gedaan. Kookaburra gespot..bijna de tas met iPad, creditcard en portemonnee kwijtgeraakt (hadden we op een bankje laten staan en daar kwamen we pas na een poosje achter..gelukkig stond ie er gewoon nog!) 's Avonds gegeten bij MacDonalds en toen snel terug naar het hotel: de volgende ochtend moest de wekker gezet omdat we de camper gingen ophalen! De kids vermaken zich trouwens opperbest-kijken hun ogen uit, zien en beleven allerlei nieuwe dingen..maar passen zich tegelijkertijd aan alsof ze nog nooit anders hebben gedaan dan rondlopen in een wereldstad..Het is ook heel leuk om te zien wat Melle allemaal fotografeert - hij merkt allerlei andere dingen op dan wij, heeft veel oog voor details die wij missen. Enough for now..Morgen de camper halen!