Australia Zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Australia Zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Australia Zoo

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

02 Augustus 2014 | Australië, Beerwah

Ondanks dat Gert het echt flink te pakken heeft toch best een redelijke nacht gehad. Op tijd eruit, want we moeten natuurlijk wel profiteren van het feit dat we op minder dan 10 minuten rijden van de Zoo zitten! Als we te laat vertrekken staan we misschien alsnog in de file/rij bij het park… Ik was even bang dat hij zo ellendig zou zijn dat ik Apollo van de steile bergweg naar de dierentuin moet gaan rijden..Ik moet mijn eerste kilometers in onze camper nodig gaan maken, maar dit vind ik wel een heel spannende vuurdoop..Gelukkig doen een paar paracetamolletjes wonderen en coureurt Gert ons vlekkenloos naar Steve Irwin’s paradijs. Voordeel van de camper is dat Gert gewoon meegaat naar binnen en dat ie, als het niet (meer) gaat, zo terug kan naar de camper om daar te gaan pitten terwijl wij nog in de dierentuin kunnen blijven. Dat blijkt achteraf gelukkig allemaal niet nodig, we hebben met z’n allen echt een g-e-w-e-l-d-i-g-e dag gehad. Wat een prachtige dierentuin, heel groots, groen, schoon en mooi opgezet. Wel erg veel Steve Irwin overal, logisch ook natuurlijk, maar ik denk dat als je gaat tellen hoe vaak je zijn afbeelding tegenkomt in de zoo, je de 500 wel passeert… We hebben vanalles gezien, otters, komodovaranen, wombats, Tasmanian devils. dingoes, de wereld aan krokodillen en alligators..teveel om op te noemen. Hoogtepunt voor Melle en Imke (en stiekem ook wel voor ons hoor) was met stip de Roo Heaven..een enorm groot gebied waar een heleboel kangoeroes en wallabies vrij rondhupten..Je mocht ze voeren, aaien..en ze waren overal om je heen. Sommigen heel vrij, anderen best schuw. Hier hebben we heel wat tijd doorgebracht! Later ook nog de koalawalk gedaan (kon je ook heel dichtbij koala’s komen en zelfs aaien.) Nog een voorstelling gezien met prachtige vogels, slangen en crocs in het buitentheater -leuk opgezet en mooi om te zien! Er wordt nog gewerkt aan een aantal nieuwe gedeeltes (Africa is een klein eindje lopen, daar zitten nu giraffes en neushoorns maar volgens mij is dat nog niet helemaal klaar. Verder kan je in het Aziëgedeelte kameelrijden (huh) en is er een tijgershow. Rond een uurtje of drie was Gert wel aan z’n taks en zijn we vertrokken. Dit was echt een aanrader-hadden we absoluut niet willen missen! Klein dompertje na afloop was dat we dachten dat we wel ‘even’ een camping zouden kunnen regelen voor die avond. We wilden richting Tin Can Bay/Noosa of een ander plaatsje dichtbij de kust, iets noordelijker. Iedere camping die we belden zat het weekend vol! Gezien de lange dag hadden we niet zoveel zin om heel lang door te rijden of verder te zoeken-dus staan we nu op een groot parkeerterrein in Eumundi, vlak voor de Eumundi Market die hier op woensdag en zaterdag gehouden wordt (ik heb er nog nooit van gehoord..maar blijkbaar is het een best bekende markt). Het is ons niet helemaal duidelijk of wij hier nou mogen kamperen of niet..Er staat een aantal campers en caravans, en een echtpaar in een klein kampeerbusje wist ons net te vertellen dat er een mannetje schijnt te zijn die ’s ochtends geld komt innen (5 dollar)..We wachten maar af! Voorlopig staan we hier prima en morgen zien we wel verder! Nu gaan we snel maffen-het was weer een bijzondere, onvergetelijke dag….