Outback, here we come..naar Charters Tower - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Outback, here we come..naar Charters Tower - Reisverslag uit Charters Towers, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Outback, here we come..naar Charters Tower

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

11 Augustus 2014 | Australië, Charters Towers

Nou, dat goodnight van gisteravond is niet helemaal gelukt. Tsjonge jong jonge wat een nacht..en wat een dag… Gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen maar dat leek vanochtend wel even anders! De korte versie: Gert kreeg steeds meer last van zijn rug, pijnstillers erin en gedoucht..en dat leek te helpen-hij volede zich weer goed! Liggen we net te slapen, horen we wat gerommel..toen wat gekletter…Valt Imke pardoes uit het bed (vanaf BOVEN de bestuurderscabine,) zo op de vloer. We schrokken ons te pletter en sprongen uit bed om bij haar te komen. Zij mankeerde niks, zei alleen heel suf dat ze uit bed was gevallen..klom er weer in en viel acuut weer in slaap..en toen begon het circus met Gert z’n rug..Daar was iets verkeerd geschoten en dat werd van kwaad tot erger! De hele nacht geen oog dichtgedaan, ondanks warme douches en pijnstillers. En zo zaten we om 8.30 uur bij de huisartsenpost van het ziekenhuis in Proserpine! Ja, je maakt wat mee op zo’n dag! Geen enkele knappe (Flying) Doctor gezien, alleen maar veel zieke mensen en veel dokters op sportschoenen. Tegenvaller hoor ;-) Duurde flink lang voor we aan de beurt waren, moest ook nog röntgenfoto van Gert’s longen worden gemaakt-gelukkig bleek dat allemaal in orde en konden we met een zooi pijnstillers toch aan de reis van vandaag beginnen! Gert was zo suf als een konijn dus heb ik het stuk van Airlie Beach naar Charters Towers gereden, met regelmatig de kinderen lekker voorin om me te entertainen en wakker te houden..Prima route, waanzinnig mooie stukken ertussen (vooral de binnenweg naar Woodstock) en de eerste Roadtrains gezien! Mooi optijd bij de camping (Aussie Outback Resort) in Charters Towers, nog even boodschappen gehaald in het stadje en daarna recht voor onze deur genoten van een lief meisje dat op de camping kwam busken..Melle en Imke hebben nog even lekker gezwommen in het zwembad.. Naast ons zit een ouder echtpaar (midden 70) waarvan de man echt een gezellige prater is, een poos leuk gekletst over hun reis en zijn leven (hij was roadtrainchauffeur..) Het is nu pas 20.30 uur maar we duiken zo ons ons bed in..en dan zijn we zo ongeveer de laatsten op de camping! Hopen op een betere nacht..morgen als alles goed gaat nog meer de Outback in via de Gregory Developmental Highway..ben benieuwd!

• 14 Augustus 2014 - 12:21

Janet: