Van NSW naar QLD! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu Van NSW naar QLD! - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Gert/Erna&kids Vasse - WaarBenJij.nu

Van NSW naar QLD!

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Gert/Erna&kids

01 Augustus 2014 | Australië, Beerwah

Vandaag zijn we de staatsgrens overgestoken tussen New South Wales en Queensland… Kom maar op met het zonnige weer!! Vanochtend direct naast de camping getankt en op aanraden van de dame achter de kassa ook een zak passievruchten gekocht. Ready to eat volgens haar..Nou, wij vonden ze best een tikkeltje zuur (tranen sprongen in je ogen!) dus we laten de rest nog maar een paar dagen rijpen ofzo....Op flink tempo langs Brisbane gereden, richting Landsborough. Vannacht wilden we dicht in de buurt van Beerwah staan, waar de Australia Zoo is. Dat is de dierentuin van Steve Irwin (Crocodile Steve, die inmiddels al weer een jaar of 8 geleden is overleden na een steek van een pijlstaartrog). De camping die we op het oog hadden, maar waar we niet hadden gereserveerd bleek vol te zijn..dat was even een tegenvaller! Gelukkig vonden we een paar kilometer verderop een Camping Oceanview..die nog precies 1 plekje had. We vroegen ons al wat verbaasd af waarom een camping in the Glasshouse Mountains zo heet maar dat raadsel werd snel opgelost: vanaf ons plekje kan je inderdaad, heel in de verte, zeker 20 km verderop, een heel dun streepje oceaan zien! Boffen wij even! Camping is een giller, alleen maar oudjes die hier permanent wonen, met kleine keffertjes en allemaal rommel (plantenpotten, beeldjes, emmers, oude vogelkooien etc. ) om de oude caravans heen verzameld. Het lijkt net of we in een film zitten, echt een belevenis op zich! Helaas blijkt Gert niet allergisch voor de sugarcane brandjes maar heeft ie waarschijnlijk een griepje te pakken…Koorts, verkouden, keelpijn en geen eetlust. Hij ligt nu te slapen. Ik hoop wel dat ie morgen fit genoeg is voor Australia Zoo, anders wordt dat een stuk minder gezellig..:-( Ik ga nu maar even wat te eten flansen voor de kids en mezelf, en dan vroeg ons bed in. Trusten!